måndag 20 oktober 2008

Kära tomten,

Som en omkullvält nyckelpiga kan jag identifieras med denna dag. Jag var så full av energi igår, livsglädjen sprudlade. Jag kände för första gången i mitt tonårsliv att jag hade mina känslor och mitt liv under kontroll, jag var så säker på vad jag ville vad jag kom till att bli. Men som ett stort pekfinger som tryckte mig mer och mer åt sidan så att jag till sist inte längre kunde stå blev jag vält. Nu vet jag ingenting, kan ingenting, har prestationsångest. Två prov, tre inlämningar denna veckan känns inte heller som någonting stärkande. Jag ska inte smita, få det gjort bra eller dåligt bara göra, sedan ta nya tag resa mig upp- jag har sagt det så många gånger. Jag har nu en sak säker på min önskelista till Tomten, kraft snälla tomten, gröten ger inte tillräckligt jag behöver mer. Jag har varit en snäll flicka, jag har tillochmed borstat håret de senaste dagarna. 

Inga kommentarer: