söndag 10 januari 2010

Lillebror

Gårdagen bjöd på festligheter. Reglerna var: om du har ett gult band är du myndig och får vistas i baren och förtära det som serveras där lagligt, rött band du är omyndig och gömmer den sprit du tagit från dina föräldrar i en buske utanför för att då och då kunna gå ut och fortsätta in i dimman. Detta koncept köpte jag och gick upp en trappa med mitt röda band ser glad och hälsar på personer man förr såg oftare. Mot mig kommer min på ett ungefär 2 år och 174 dagar yngre bror med ett leende större än hans fötter han säger ingenting han bara sträcker fram sin handled som pryds utav ETT GULT BAND! MIN LILLEBROR tas för att vara över 18 men jag som fyller den åldern om NIO dagar fick visa leg för att komma in på åldern 16. Jag är inte bitter, jag gläds åt hans vägnar. Dessutom kommer jag att kunna åka på barnbiljett mycket längre än honom så det är hans förlust!



(detta är min lillebror och jag, och ja jag skulle kunnat lägga ner en minut eller två på att klippa bort våran äldre brors kind men jag orkade inte det helt enkelt)

Inga kommentarer: